دبیر کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شهرداری زرین شهر توانست با تولید محتوای قابل قبول در حوزه منابع، جاذبهها، فرهنگ و آداب رسوم موفق عمل کرده و توانست در قالب محتوای دیجیتال و بستههای سرمایه گذاری خطه طلایی ایران را به خوبی به سرمایهگذاران، گردشگران، مراجعه کنندگان به نمایشگاه و … به خوبی معرفی کند.
سحر امینی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران با حضور پرشور استان اصفهان در کنار دیگر استانهای کشور و نمایندگانی از سایر کشورها برگزار شد.
وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری یکی از گامهای مهم در راستای رونق اقتصادی به شمار میآید، افزود: حوزه گردشگری تاثیر بسزایی در پویایی اقتصاد شهرهای ایران دارد، اگرچه اقتصاد شهرهای ایران در گذشته و حال حاضر عمدتا از بافتهای کالبدی تامین میشود اما امیدواریم با تغییر رویکرد مدیران شهری و مقاصد گردشگری شاهد کسب درآمدهای پایدار از صنعت گردشگری باشیم.
دبیر کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنعت درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصتهای شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا بهشمار میآید، تصریح کرد: مدیران شهری با ارتقاء زیرساختهای صنعت گردشگری و همچنین معرفی تنوع فرهنگی شهرهای ایران به گردشگران میتوانند بازاری برای جذب گردشگران ایجاد کنند که ثمره آن تقویت پایدار اقتصادی محلی است.
وی ادامه داد: در ایام گذشته رویکرد نمایشگاه بین المللی گردشگری محصول محور بود و عمدتا محصولاتی چون صنایع دستی، غذاهای سنتی و … از سوی شرکتکنندگان به مخاطبان معرفی میشد اما با تغییر رویکرد در برگزاری این نمایشگاه معرفی محصولات ماهیت دیجیتالی به خود گرفت، بهگونهای که محتوای دیجیتال تولید شده میتواند بستههای جذابی برای سرمایهگذاران و گردشگران باشد.
امینی اضافه کرد: در این راستا شهرداریهای استان اصفهان در مسیر تولید محتوای دیجتیال شهرهای خود حرکت کردند و این محتواهای تولید شده به دبیرخانه مجمع جمع آوریکننده این محفل ارسال شد.
وی عنوان کرد: صنعت گردشگری به عنوان موتور توسعه شناخته میشود از این رو محتواهای تولید شده توسط شهرداریهای استان اصفهان به صورتی است که به صورت فایلهای قابل اطلاع رسانی در اختیار رسانهها، تورلیدرها، و…. قرار گیرد تا در نهایت بتواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی که به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده موفق عمل کنند.
دبیر کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه غرفههای شهرداریهای استان اصفهان با ماهیت داستانهای ناگفته اصفهان در این نمایشگاه فعالیت کردند، گفت: ۲۵۰ داستان ناگفته در سایت اصنهان بارگذاری شده و در کنار این مهم شهراریها به تولید بستههای سرمایه گذاری نیز پرداختهاند تا بتوانند ظرفیتهای شهرهای این استان را به سرمایه گذاران معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری زرین شهر توانست با تولید محتوای قابل قبول در حوزه منابع، جاذبهها، فرهنگ و آداب رسوم موفق عمل کرده و توانست در قالب محتوای دیجیتال و بستههای سرمایه گذاری خطه طلایی ایران را به خوبی به سرمایهگذاران، گردشگران، مراجعه کنندگان به نمایشگاه و … به خوبی معرفی کند.