به گزارش اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر، حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه ی ملاقات مردمی با شهروندان بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و تقویت و ارتقای اعتماد شهروندان به مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری حفظ و افزایش باور و اعتماد عمومی شهروندان به ساختار اجرایی شهرداری می باشد.
شهردار زرین شهر با اشاره به اینکهبسیاری از خدمات شهرداریها به طور مستقیم با مردم در ارتباط می باشد اظهار کرد: شهرداری ها یکی از مهمترین نهادهای خدمت رسان به مردم هستند و در تمام شهرهای کشور ارتباط گستردهای بین شهروندان و شهرداریها وجود دارد و برهمین اساس یکی از مهمترین نهادها در جلب رضایت و اعتماد شهروندان محسوب می شوند.
وی با اشاره به جایگاه شهرداری ها در بهبود کیفیت زندگی شهروندان اظهار کرد: با توجه به اهمیت رضایت مندی شهروندان از عملکرد شهرداری ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع، مجموعه مدیریت شهری زرین شهر نگاه ویژه ای به تحقق این موضوع دارد.
اسماعیلی احمدی اعتماد شهروندان را بزرگترین سرمایه مدیریت شهری دانست و اذعان کرد: ما بر این باور هستیم که تقویت اعتماد و رضایتمندی شهروندان به مدیریت شهری منجر به افزایش تعامل و همکاری آنان در زمینه های مختلف از جمله پرداخت عوارض شهری خواهد شد و این مهم شهرداری را در پیشبرد اهداف خود یاری کرده و بهبود و توسعه خدمات شهر را تسهیل میکند.
وی افزود : هوشمندسازی و ایجاد شهرداری الکترونیک، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با شهروندان، استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران، اطلاع رسانی مناسب به مراجعان در زمینه ارائه خدمات، بازنگری ، اصلاح و تسهیل ارائه خدمات به مردم، تدوین منشور اخلاقی سازمان، نظر سنجی از مراجعان درخصوص نقاط ضعف و قوت ارائه خدمات و ایجاد ساز و کار های لازم برای تشویق کارکنان از جمله اقدامات مهمی است که در این زمینه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
شهردار زرین شهر ارتقاء سطح آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات را یکی دیگر از روش های ایجاد رضایتمندی اجتماعی دانست و افزود: گاهی اوقات حل مشکلات و تقاضای برخی از مراجعین منع قانونی داشته و مطابق خواسته آنها قابل رسیدگی نیست ولی به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مصوبات اظهار نارضایتی می کنند که در جلسات ملاقات مردمی با استناد به قانون، دلیل عدم رسیدگی به مطالبات آنها توضیح داده می شود و در فضایی صمیمی و مناسب مراجعه کننده آگاه سازی و اقناع می شود. بنابراینیکی از برنامه های مدیریت شهری افزایش آگاهی مردم و دسترسی آزاد آنان به قوانین و مقررات می باشد.