به گزارش اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر میثم محمدی اظهار کرد: زرین شهر را به دلایل مختلف از جمله میزبانی از صنایع بزرگ کشور میتوان رنگین کمان حضور اقوام مختلف ایرانی دانست که در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی دارند و خوشبختانه با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در دوره پنجم مدیریت شهری ذوق، هنر و امید در تار و پود خطه طلایی ایران به جریان افتاده است.
وی با بیان این که شهرداری صرفاً یک نهاد خدماتی نیست، افزود: زرین شهر از لحاظ معماری، شهرسازی و داشتههای تاریخی یکی از برجستهترین شهرهای استان اصفهان محسوب میشود، اما داشتههای ارزشمندش آنگونه که باید معرفی نشده اند از این رو شهرداری زرین شهر تلاش کرد بسترهای لازم جهت در اختیار گرفتن ظرفیتهای اطلاعاتی سایر دستگاههای کنشگر و سازمانهای مردم نهاد فعال در این شهر را ارتقا دهد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری اقدامات متعددی را با هدف برجسته سازی هویت شهری و معرفی جلوههای فرهنگی خطه طلایی ایران به مرحله اجرا رساند چرا که بر این باور هستیم ایجاد نشاط اجتماعی سبب افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگیشان خواهد شد.
وی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص پیشگیری از فراموش شدن نام زرین شهر و طرح موضوعات مختلف تحت عنوان لنجان مرکزی، ادامه داد: پس از پیگیریها در سالهای اخیر با موافقت اعضای شورای اسلامی زرین شهر و با پیشنهاد شهرداری، ۱۱ خرداد ماه سالروز تأسیس شهرداری به عنوان روز زرین شهر و از پنجم تا یازدهم خردادماه به عنوان هفته نکوداشت زرین شهر نامگذاری شد و تحقق این مهم مسیر را برای برجسته سازی هویت شهری و معرفی جلوههای فرهنگی این خطه طلایی ایران هموار ساخت.
محمدی اضافه کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای برگزاری برنامههای عرصهمحور رقم زد و با توجه به این که حفظ سلامت شهروندان در ارجحیت قرار دارد اجرای برنامهها در این هفته با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی عنوان کرد: با توجه به این که برگزاری هفته فرهنگی زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی عمومی و بستری برای تبادلات فرهنگی و اندیشه خواهد بود و امیدواریم با اجرای برنامههای در نظر گرفته شده شاهد افزایش نشاط شهروندان و معرفی صحیح داشتههای ارزشمند خطه طلایی ایران باشیم.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه برگزاری هفته فرهنگی زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی، همدلی عمومی و بستری برای تبادلات فرهنگی خواهد بود از این رو با استفاده از ظرفیتهای تبلیغات محیطی در سطح شهر با نصب استرابورد های شهری، پرچم های اهتزاز ، المان های شهری و شعارهای غرور آفرین در شهر و نصب بنرهای معرفی اماکن تاریخی و مفاخر، تزئینات شهری و … تلاش شده شور و نشاط اجتماعی در شهر حاکم شود.