میثم محمدی در حاشیه بازدید میدانی و دیدار چهره به چهره با کسبه و شهروندان برای بررسی مشکلات و نیازهای شهر، اظهار کرد: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرد با مسئولیت پذیری و خدمت گذاری صادقانه فعالیت های محوله را به جلو هدایت کرده و تمامی طرح ها و پروژه های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، فضای سبز، ترافیکی و… را در سطح شهر بصورت عمقی و با تاثیر گذاری بالا به سرانجام برساند.
وی توسعه زیرساخت های عمومی و خدماتی برای شهروندان را یکی از مهم ترین اولویت های شهرداری زرین شهر دانست و افزود: با توجه به درخواست های شهروندان در خصوص ترمیم و بازسازی آسفالت معابر، بازسازی جداول بتنی پیاده روهای سطح شهر و… تلاش کردیم این مطالبات را در کنار انجام طرح های عمرانی با هدف ایجاد فضای پرنشاط شهری به مرحله اجرا برسانیم و این مهم تلاشی در مسیر ارج نهادن و پاسداشت مطالبات شهروندان است.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه مطالبه گری به بسط نظام پاسخگویی کمک می کند، تصریح کرد: وجود طرحهای عمرانی نیمهتمام یکی از موانع خدمترسانی مناسب به شهروندان و پیشرفت شهر است، اما باید مسائل و چالش های پیش روی پروژه ها را به درستی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت پیاده راه های شهر یکی از اولویتهای اصلی شهرداری است، ادامه داد: اصلاح و بازسازی پیاده راه های خیابان ولی عصر از جمله پروژه هایی است که در دستور کار شهرداری قرار داشته است اما به دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب و همچنین همکاری با اصناف در اسفندماه این پروژه با تاخیر مواجه شد اما با توجه به مطالبه شهروندان این پروژه در کمترین زمان ممکن به مرحله اجرا رسید تا به مطالبه بازاریان و ساکنین این خیابان پاسخ داده شود.
محمدی ادامه داد: در گذشته نه چندان دور، بسیاری از طرحهای عمرانی بدون انجام مطالعات لازم و صرفاً بر اساس برخی ملاحظات، کلنگزنی و اجرا میشد،اما امروز اجرای طرحها و پروژهها در زرین شهر بر اساس نیاز شهروندان، منابع مالی موجود و آمایشهای سرزمینی اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: در بازدیدهای میدانی به عمل آمده یکی از مطالبات بازاریان خیابان امام جنوبی مشکلات ترافیکی این خیابان بود که تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
شهردار زرین شهر از اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری یاد کرد و گفت: شهرداری زرین شهر راه های ارتباطی مختلفی را برای دریافت نظرات،پیشنهادات و مطالبات شهروندان پیش بینی کرده است و سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری با امکانات به روز همچون اپلیکیشن های موبایل، وب سایت شهرداری و تلفن ۱۳۷ برای رسیدگی به مشکلات شهری به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر شهروندان از عملکرد مدیریت شهری رضایت داشته باشند بسیاری از مسائل و ناهنجاری های اجتماعی رخ نخواهد داد و این مسئله حکایت از اهمیت ارتباط شهروندان و شهرداری دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: گزارش های سامانه های ۱۳۷ در ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف شهرداری تاثیرگذار است و اگر کاستی و یا اشکالی گزارش شود قطعا به مدیران تذکرات لازم داده خواهد شد تا علاوه بر حل موضوعات مطرح شده رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.